De laatste loodjes - Reisverslag uit Kaohsiung, Taiwan van nynkeintaiwan - WaarBenJij.nu De laatste loodjes - Reisverslag uit Kaohsiung, Taiwan van nynkeintaiwan - WaarBenJij.nu

De laatste loodjes

Blijf op de hoogte en volg

03 Januari 2015 | Taiwan, Kaohsiung

Hallo allemaal! Alweer het laatste berichtje vanuit Taiwan.. Het zit er namelijk bijna op hier, heel erg jammer. Het positieve is dat ik het inmiddels toch wel vrij winterse Kaohsiung (20 C…) eerst nog even ga verruilen voor Thaise stranden voor ik weer huiswaarts keer. Zaterdag ga ik Taiwan verlaten en vlieg ik naar Bangkok! En misschien nog wel het allerleukste: Dyantha komt ook! Met zijn tweeen willen we zoveel mogelijk van het land zien in grofweg drie weken. We hebben al veel plannen gemaakt en hebben er zin in!

Op de universiteit is het laatste weekje inmiddels ook ingegaan en deze week bestaat voornamelijk uit het afronden van de vakken. Qua cijfers gaat het helemaal goed komen volgens mij, zeker nu ik zonder kleerscheuren mijn Chinese tentamen heb afgerond. Sowieso zijn ze hier wel redelijk flexibel wat becijferen betreft en er is ‘in overleg’ altijd wel ‘iets te regelen’. Over mijn academische prestaties maak ik me dus geen zorgen (niet dat ik me over andere dingen momenteel wel veel zorgen maak gelukkig).

Over mijn belevenissen van de afgelopen tijd:
Marinke en ik hebben een superleuk tripje naar Singapore gedaan. Een hele leuke stad, zou er zo gaan wonen, zonder grappen. Heel wat uurtjes worden dus inmiddels besteed aan het fiksen van een stage in de veiligste stad ter wereld. Dit helaas tot nu toe zonder resultaat, maar ik heb er nog wel vertrouwen in. Het was nog best ver weg eigenlijk, 5 uren vliegen. Ik was nog wel wat langer onderweg aangezien ik mijn vlucht, die erg vroeg in de ochtend plaatsvond, had gemist. Na een nieuwe ticket te hebben geboekt kon de pret dan toch beginnen! Marinke kwam pas later dus eerst zou ik in mijn eentje de stad gaan verkennen. Toen ik het eerste metro station uitliep kwam ik echter Erica tegen, een andere exchange student hier op中山大学 (Dat kan ik inmiddels zelf typen, kon het niet laten). Zij had wat vrienden in de stad en we besloten met zijn allen te gaan stappen. Het was heel leuk, maar erg duur (24 E voor een drankje!!). De volgende dag kwam Marinke en gingen we naar een leuke rooftopbar. Verder hebben we nog wat bezienswaardigheden bezocht en vooral veel kaya toast gegeten.

We hebben kerst en oud en nieuw in Taiwan gevierd. Kerst stelt hier echt helemaal niks voor en is een beetje sfeerloos. Gelukkig wisten we er zelf wat van te maken door op eerste kerstdag met alle Nederlanders te eten en een film te kijken en op tweede kerstdag naar het chillste restaurant van de stad te gaan.
Met oud en nieuw bezocht ik mijn gastgezin in Taipei. Marinke ging ook mee, dus we namen met zijn 2en de superluxe bus (enorme stoelen, entertainmentsysteem, dekentjes en een massagefunctie) naar het noorden. De hoogste toren in Taipei, de Taipei 101, staat centraal tijdens de countdown in de hoofdstad. De hele, 509 meter hoge, toren is ingepakt met vuurwerk en om 00:00 wordt dat afgestoken, wat een 240 seconden lange vuurwerkshow oplevert. Het was heel spectaculair. De volgende dag hebben we doorgebracht met het gastgezin, waarna we met zo’n 300 km/h weer naar Kaohsiung zijn gereden (de highspeedrail, geen zorgen).

Verder hebben we hier nog wat tripjes gemaakt in Taiwan;
- Alishan, voor de mooie zonsopgang. Helaas was ik niet helemaal voorbereid op 5 graden, aangezien ik alleen maar zomerkleding heb en 1 trui. Het was wel heel mooi. We sliepen met zijn 6en in een busje naast de 7/11, wat lachwekkende situaties opleverde.
- Hualien/ Taroko national park, een sportief tripje: we gingen hiken. De hikes vielen wel mee qua intensiteit (eigenlijk liepen we over een asfaltweg), maar het leek wel heel wat want we hadden helms op tegen de vallende rotsblokken. Het park was heel indrukwekkend, hele hoge bergen ook.
-Green Island, Jelle kwam langs vanuit Shanghai en we gingen naar Green Island, een eiland aan de oostkust. Het weer was heel mooi, en het eiland ook. De mensen waren alleen niet zo vriendelijk. We zijn naar de hotsprings geweest, en zijn wezen snorkelen. Voor het eerst in mijn leven allemaal mooie gekleurde visjes gezien!

Verder zijn we vooral in Kaohsiung gebleven, waar de apen met de dag aggressiever worden (die ga ik NIET missen), meer en meer exchange studenten naar huis/ Thailand/ Bali gaan en waar ik nu mijn laatste weekje ga doorbrengen.
De tijd hier is echt enorm snel gegaan en ik ga het hier zeker missen, maar ik heb ook heel veel zin in Thailand en stiekem ook wel om weer lekker in Nederland te zijn.

Tot over een maandje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Taiwan, Kaohsiung

Actief sinds 15 Okt. 2014
Verslag gelezen: 893
Totaal aantal bezoekers 2303

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2014 - 31 December 2014

Taiwan

Landen bezocht: